poniedziałek, 8 września 2014

Gnijąca panna młoda (2005)

kraj produkcji : Wielka Brytania
reżyseria : Tim Burton, Mike Johnson


Głównym bohaterem jest Victor. Dzień przed ślubem poznał swoją przyszłą żonę - Victorię. Nie może zapamiętać przysięgi, więc idzie do lasu ją poćwiczyć. Wsuwa obrączkę na wystający patyk i okazuje się, że patykiem jest palec Emilii - zmarłej dziewczyny, która zawsze marzyła o małżeństwie, niestety tuż przed ślubem pan młody ją zabił. Emilia zabrała Victora do podziemi. 


Pod jego nieobecność rodzice Victorii postanowili wydać ją za mąż za lorda Barkisa. Smutny bohater wraca do swej zmarłej żony i postanawia z nią zostać. Niechcący podsłuchuje rozmowę Emilii z kucharzami i znachorem. Okazuje się, że małżeństwo jest ważne do śmierci, a Emilia była już zmarła. Jedynym sposobem było wypicie trucizny przez Victora, aby trafił do świata nieżywych na zawsze.


Na ślub Victora i Emilii przybiega Victoria. Tuż przed wypiciem trucizny Emilia wytrąca Victorowi kielich twierdząc, że za życia marzyła o pięknym ślubie z osobą, którą kocha, a teraz odbiera go innej dziewczynie.


Coś ode mnie : Ogólnie film mi się bardzo spodobał. Jest w nim dużo miłości i uczuć. Na różnych stronkach czytałam oceny. Przeważnie było to ok. 7/10, ale jak dla mnie film zasługuje na 10.

Pozdrawiam
Wiktoria <3

5 komentarzy:

  1. Świetnie :) Gratuluje świetnej recenzji ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnego masz bloga, ale tło, to ja lubię takie ciemne, a to jest łagodne,
    ale blog jest THE BEST :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam recenzować filmy. Robię to głównie pod koniec filmu, odbywając zawziętą konwersację sama z sobą na temat aktorów i akcji - to po prostu fajna zabawa. Rozpisałaś się na temat fabuły ale mnie by zadowoliła jakbyś pisała więcej o Twoich wrażeniach i przemysleniach . Rozumiesz - dobry film potrzebuje wielu wyrażeń, a skoro masz bloga możesz pisać co sądzisz o tym naprawdę. Możesz gadać o doborze aktorów do dubbingu, czy wolisz oryginał, czy były jakieś usterki. To byłoby fajne. Nie wstydź się też zjechać negatywnie filmu, który Ci się nie podobał. Ale bez przesady. Nie mówię, że to zły blog. Dobrze to napisałaś. I ogółem fajny pomysł by stworzyć takiego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapomniałam dodać, że "Gnijąca panna młoda" to jest jedyny mój ulubiony film animowany, który leci w telewizji.

    OdpowiedzUsuń